kun en een schermafdruk in paint omzetten in een pdf en hoe doe je dat dan?

Toegevoegd na 13 minuten:
ik zie nergens hoe ik een (bestaande) schermafbeelding kan opslaan als pdf

Toegevoegd na 59 minuten:
het gaat om tekst die ik wil wil kunnen terugvinden als een pdf (anders vergeet ik dat ik deze heb)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
6.3K

Het beste antwoord

PDF maken is simpel. Kan bijv. ook met al of niet gratis tools als CutePDF (http://www.cutepdf.com) Daarmee kun je van alles dat printbaar is een pdf maken.
Probleem is wel dat een schermafdruk of welke andere paintfile ook NIET op tekst te doorzoeken is. Wat dat betreft gaat het omzetten naar pdf je niet helpen.
Wat wél helpt is om de webpagina (neem ik ff aan) die je wilt bewaren om later te doorzoeken direct m.b.v. Cutepdf 'afdrukt'. Dan is de tekst wel doorzoekbaar. Deze 'truc' is ook en even eenvoudig toepasbaar op allerlei andere documenten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als jij in Word kunt 'opslaan als pdf':

Schermafdruk kopiëren uit Paint, plakken in Word; Wordfile opslaan als PDF.
9 jaar geleden
Via eenvoudige, gratis services als bijvoorbeeld https://online2pdf.com/convert-png2pdf kun je je schermprint omzetten naar PDF